After sales
GARANTIE
De garantie op horloges is 12 of 24 maanden vanaf de aankoopdatum. Dit is afhankelijk van de fabrikant. De garantietermijn staat vermeld bij de gedetailleerde kenmerken van ieder horloge. Tevens staat dit vermeld in het garantiebewijs van het horloge.
Wanneer je aankoop tijdens de garantieperiode defect raakt kun je contact opnemen met onze klantenservice. Wij zullen je vervolgens adviseren over reparatie of vervanging van jouw aankoop.
Naast de fabrieksgarantie zit er op onze horloges een wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.
Buiten de garantie van horloges vallen de volgende onderdelen:
· het glas
· de batterijen
· de kroon / de schroef
· het horlogebandje
Bovenstaande garantie geldt onverminderd de wettelijke rechten van de consument.
Gebruikstips:
· Voorkomen hevige schokken, contact met chemische producten en magnetische invloeden.
· Zorg er altijd voor dat de schroef gesloten blijft. Door het horloge te openen vervalt je recht op garantie als gevolg van stof en vocht.
· Lees de bijgeleverde gebruiksaanwijzing voor verantwoord onderhoud van jouw aankopen.
Met specifieke vragen over garantie kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice.
KLACHTEN
Fashion Sieraden doet er alles aan om de service aan uw verwachtingen te laten voldoen. Bent u desondanks niet 100% tevreden met de service en/of de producten van Fashion Sieraden dan kunt u 1 van de volgende stappen ondernemen.
1. U dient schriftelijk uw klacht in bij de After Sales Service van Fashion Sieraden. In dit geval verzoeken wij u een kopie van de eventueel al gevoerde correspondentie mee te zenden bij uw klacht. Uw klacht kunt u per post verzenden naar het volgende adres:
Fashion Sieraden
T.a.v. After Sales Service
2. U stuurt een email naar info@fashionsieraden.nl met daarin een duidelijke omschrijving van uw klacht. Eventueel stuurt u stuurt u eerdere correspondentie zoals bijv. de factuur mee.
Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging. Wij zullen er voor zorgen dat de klacht naar tevredenheid op te lossen binnen de 14 dagen.
3. Klachten kunnen evt. worden ingediend bij de Geschillencommissie. Dat is het geval als de ingediende klacht niet door ons opgelost kunnen worden. U kunt zich wenden tot de website van de geschillencommissie, www.sgc.nl
4. U kunt gebruik maken van het Europese herroepingsrecht dit kunt u downloaden en invullen via deze link.
U kunt ook verdere informatie over het retour sturen van producten vinden bij de Europese herroepingsrecht vermeld op de site.
RETOUREN
Fashion Sieraden verwerkt uw bestelling zorgvuldig en doet er alles aan om ervoor te zorgen dat elke klant tevreden is met zijn of haar bestelling. Mocht de zending die u heeft ontvangen toch niet overeenkomen met uw verwachtingen en u wilt deze retourneren of omruilen dan verzoeken wij u onderstaande procedure te volgen:
• Neem contact op met Fashion Sieraden via telefoonnummer +31 (0)6 28057988 of stuur een e-mail naar info@fashionsieraden.nl. Vergeet uw klant- en ordergegevens niet.
• De medewerker van Fashion Sieraden beoordeelt uw verzoek tot omruiling of retourzending.
• Indien uw verzoek tot omruiling wordt gehonoreerd, kunt u het pakket retourneren.* Wij adviseren gebruik te maken van aangetekende post. Mocht het pakket zoek raken is dit voor uw verantwoording. De kosten van terugzending zijn voor uw rekening.
• Wilt u uw bestelling retourneren dan dient de zending aan de volgende voorwaarden te voldoen:
-
Daarbij zijn de kosten voor het retour zenden voor rekening van de consument.
Dit termijn start op het moment dat de consument het artikel retour stuurt, of aangeeft retour te gaan sturen.
- De inhoud van het pakket is: ongebruikt, compleet en onbeschadigd** (inclusief de product doos), indien redelijkerwijs mogelijk.
• Indien de zending voldoet aan de voorwaarden kunt u het opsturen naar bovenvermeld adres.
• Zodra wij het pakket hebben ontvangen verwerken wij de retourzending en ontvangt u (indien van toepassing) een creditnota. Fashion Sieraden controleert ieder retour gezonden product bij binnenkomst op schade en/of defect. Naar aanleiding van de staat van het geretourneerde product wordt bepaald welk bedrag aan de koper wordt terugbetaald. Is deze compleet en onbeschadigd dan stort Fashion Sieraden het bedrag dat op de factuur vermeldt staat binnen 14 dagen na ontbinding terug. Wij gebruiken daarvoor het rekeningnummer dat op de factuur is vermeld. Wanneer u een product retourneert sluit dan een kopie van de originele factuur bij.
• U kunt ook verdere informatie over het retour sturen van producten vinden bij de Algemene Voorwaarden vermeld op de site.
* Wegens hygiënische redenen kunnen oorbellen en piercings niet worden gepast worden en kunnen producten die gepersonaliseerd zijn op uw verzoek niet worden geretourneerd.
**Mocht u een beschadiging ontdekken aan uw product dan kunt u het product retourneren tot twee maanden na de ontdekking van de beschadiging.
REPARATIES & ONDERHOUD
Bij Fashion Sieraden stellen wij ons ten doel de beste kwaliteit te leveren en te excelleren in wat we doen. Dat noemen wij service! Wij proberen u niet alleen goed te adviseren en assisteren bij de aanschaf van een juweel of horloge maar zeker ook daarna. Aftersales Service staat bij ons dan ook heel hoog in het vaandel. U kunt bij al onze (fysieke) filialen terecht met uw vragen en voor het onderhoud van uw sieraden en horloges. Fashion Sieraden heeft zelf goudsmeden en horlogemakers in dienst maar werkt uiteraard ook met de ateliers van de desbetreffende merken. Daarbij geven wij minimaal 6 maanden garantie op al het onderhoud dat wij uitvoeren.
Graag attenderen wij u erop dat alles in het leven onderhoud nodig heeft; zo ook uw sieraden en horloges. Het is dus raadzaam om uw sieraden gemiddeld eens per jaar te laten reinigen en controleren door uw vak juwelier. Daarbij hebben horloges ook onderhoud nodig. Dit geldt niet alleen voor mechanische uurwerken maar ook voor quartz uurwerken.